Groot bereik campagne huidkankerpreventie

Campagne over huidkankerpreventie heeft groot bereik

Het kan u haast niet ontgaan zijn, in het voorjaar is er een grote campagne geweest op het gebied van huidkankerpreventie. De Nederlandse Vereniging voor Dermatologie en Venereologie (NVDV) heeft in samenwerking met diverse sponsoren aandacht besteed aan goede zonbescherming door middel van uitingen op social media en via de website www.hoezietjehuiderechtuit.nl. Met 5,1 miljoen weegaven op socal media, 19.916 bezoeken op de website en vermeldingen in een groot aantal lokale en regionale media, RTL Boulevard en Linda.nl is er veel aandacht geweest voor het voorkomen van huidkanker.

Ook aan het einde van de zomer zal er weer een campagne plaatsvinden, deze keer met de focus op vroege herkenning van huidkanker. Naast het voortzetten van de online campagne zullen er ook Q&A-sessies zijn waarbij het publiek vragen kan stellen via social media. Daarnaast was er op 1 september een actiedag in Den Haag. Politici werden uitgenodigd om een uv-huidscan van het gezicht te laten maken. Een aantal collega-dermatologen waren aanwezig voor verdere uitleg en om bewustwording te creëren in Den Haag.